Jumaat, 19 Ogos 2011

Rancang Perculikan Sendiri

Ameera Asha Azizan bukan hilang tapi rancang penculikan diri sendiri



Ameera Asha Azizan yang dikatakan hilang oleh ibubapanya baru-baru ini  Azizan Hassan, 43, dan isterinya, Shahrizad Shafian, 40 telah membuat laporan diakhbar sebenarnya bukan hilang tetapi dia yang merancang perculikan dirinya sendiri bersama kekasihnya...semua itu didedahkan oleh pihak polis


Tembelang Ameerah Asha Azizan, 17, yang dilaporkan hilang sejak enam hari lalu terbongkar selepas dia ditahan polis bersama teman lelakinya kerana disyaki menipu ibu bapanya dengan merancang penculikan diri sendiri dan meminta wang tebusan berjumlah RM50,000.
Sebelum dilaporkan hilang, Ameerah Asha, pelajar tingkatan lima dikatakan tidak pulang ke rumah selepas menghadiri kelas tambahan di Sekolah Menengah Puchong Utama 1 dekat sini pada 12 Ogos lalu.
Bagaimanapun, rancangan penculikan itu terbongkar apabila Ameerah Asha dan teman lelakinya seorang penganggur berusia 19 tahun ditahan ketika pasangan tersebut menaiki sebuah kereta di kawasan Saujana Puchong dekat sini pada pukul 9 pagi semalam.
Pada 27 Julai lalu, modus operandi sama digunakan oleh seorang pelajar wanita sebuah kolej swasta dekat Subang Jaya.
Gadis itu bersubahat dengan kekasihnya seorang lelaki Nigeria sebelum mereka meminta wang tebusan sebanyak RM1.5 juta daripada keluarga si gadis yang berada di Kuching, Sarawak.
Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Zainal Rashid Abu Bakar berkata, penahanan pasangan remaja itu dibuat susulan daripada panggilan ugutan seorang lelaki tidak dikenali diterima oleh bapa Ameerah Asha yang meminta wang tebusan.
“Panggilan ugutan tersebut merupakan petunjuk penting polis menyelesaikan kes kehilangan Ameerah Asha.
“Gadis itu tidak hilang sebaliknya mengikut teman lelakinya sebelum merancang penculikan untuk mendapatkan wang,” kata beliau kepada Kosmo! ketika dihubungi di sini semalam.
 Hancur luluh agaknya hati ibubapa nya apabila dapat tahu semua ni dirancang oleh anaknya sendiri...anak yg dijaga dari kecil hingga besar dan apabila besar dengan begitu mudah mengikut kata2 kekasihnya yg belum tentu dapat menjaganya sepertimana ibubapanya... Cik Jah tak berani la nak komen macam macam sebab Cik Jah ada anak remaja yg juga sebaya dgn Asha...subhanAllah... Ya Allah ini kah ujian yang harus ditempuhi oleh ibubapa yang menharapkan anak2 mereka menjadi anak yang soleh....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan